Oldal kiválasztása
Időről időre, komolyabb elemzésnek, vizsgálatnak vetjük alá, az arra érdemesek képeit, munkáit. Sorozatunk első leánya a képei alapján méltán híres Anastasia Volkova orosz származású portré fotós hölgy, akinek képei által okozott hatást egy három részesre tervezett sorozatban próbáljuk megfejteni és közreadni.

Az elemzés alapját többek között az fogja képezni, hogy megfejtsük a talányt, mitől ilyen magával ragadó egy huszonéves fényképész hölgy munkássága. Tudatosan óhajtjuk lebontani a virtuális és valós -esetlegesen photoshop- rétegeket a képeiről, hogy adott esetben Te is nyájas olvasó hasonló vizuális orgazmussal kényeztethesd képeid befogadóit. Csapjunk is bele!

Technika:

Hát tudnivaló a fotográfiában is, hogy a technika csak eszköz, nem túlzottan szeretjük ennek tulajdonítani a jó képek „jó” voltát, de a teljesség igényével közelítve azért pillantsunk rá a „szetápjára” a fényépész kisasszonynak, mert azért bezony-bezony látni fogjuk, hogy van reláció a forma és esz-köz-ött 😉

„Equipment. i shoot with: Canon 5D Mark II // 50mm 1.2L // 24-70mm 2.8L // TS-E 45mm 2.8 // 70-200mm 2.8L // lensbaby edge 80 optic”

     Magyarul jelen (2013 február) piaci áron olyan 2-3 millió magyar királyi forintnak megfelelő eszközparkkal dolgozik a kicsike. Sokallod? Ne tedd! Ez nagyon baráti! Az ilyen kaliberű fényképészek ennek a többszörösébe kerülő, közép vagy nagyformátúmú felszereléssel dolgoznak és sokszor hollywoodi költségvetésű asszeszoárok és asszisztencia >> ejtsd: komplett filmes stáb segíti munkájukat. (lásd: Annie Leibovitz portré fotós, aki nem mellesleg a következő áldozatunk)

Bokeh:

    Lényeges és nem elhagyható szempont a képek végső kinézete szempontjából a nagy fényerejű és bokeh-kompatibilis optika park. Nem eléggé köztudott a fotóbetyárok körében ugyanis az a tény, hogy a nagy fényerejű obi, nem csak azért jó mert a szénbányában dolgozó néger fenekén a májfoltot is alacsony ISO-val és rövid záridővel tudjuk élesen hozni. Hanem a tág blende, egyben sekély mélységélességet (lsd. Mélységélesség fejezet) is ád isten nagyobb dicsőségére, tehát a főtéma kiemelése ezáltal is könnyebbé válik. Ehhez járulnak hozzá Anastasia nagy fényerejű, tilt shift (TS-E 45mm) valamint lensbaby optikái. Tehát Volkova portré fotós hatás egyik eszköze, hogy felvételei úgy viszonyulnak az élességhez, hogy a csomagolásukon simán elférne egy  élességet és mogyorót nyomokban tartalmazhat felirat.

Modellek:

Vegyük észre azt is, csak és kizárólag, több szempontból különleges, nem kommersz (mint modell kategória), alanyokkal dolgozik, hiába portrénál ez az egyik legfontosabb! Amennyiben tehát reprodukálni akarod a stílust, egy nagyon drága ügynökség portfólióját kell lapozgatnod, ezek a lányok nem a „legcsinosabb lány a szomszédban ” kategóriájú menyecskék.Egy portré fotós erre is figyeljen oda 🙂

Egyebek:

Fenti tényezőkön túl a világítás és az utómunka a két legfontosabb csigolya a képek gerincében. A világítás egyrészről nagyon egyszerű mert tulajdonképpen nincs. Mesterséges fényeket ugyanis nem használ Anastasia. Ezért is jó, hogy csupa nagy fényerejű romboló lapul a táskájában. A természetes fényeket utólag láthatóan Photoshoppal/Lightroommal módosítja, így ha nincs mázlija a helyszínen megoldja utómunkában.  Persze  jól láthatóan odafigyel a szórt, kontrasztszegény „világítási” körülmények választására. Tehát alacsony napállás, enyhe árnyékba állított modell vagy valamilyen felületről visszaverődő és így lágyuló fényekkel dolgozik az alkalmazott fotográfia (nagy) kisasszonya.

A bevezető cikk eddig tartott, a következő etapban az utómunkára, az effektekre, és a kompozíciós húzásokra térünk ki bővebben.